zondag 12 juli 2009

Bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheken

#22 Future is now! Dat was in 1995 het thema van de Wereld Jamboree in Nederland.
Dat blijft een goed thema. We dienen als bibliotheek alle nieuwe dingen te volgen en te gebruiken.
Voor je er erg in hebt is een nieuw ding al geen nieuw ding meer. Blu-ray neemt dvd over en hoe lang duurt
het tot daar weer een nieuw medium voor in de plaats komt? Ik heb een account aangemaakt op library 2.0.
Toen ik daar mee klaar was ontdekte ik pas dat ik me bij de engelstalige versie aangemeld had. Toen heb ik me ook aangemeld op bibliotheek 2.0. Iedereen kan daar interessante informatie op kwijt dus het is een belangrijke site voor medewerkes van alle bibliotheken in Nederland en België.
Future is now!

2 opmerkingen:

  1. Oké the future is now maar now is ook mijn vakantie. Leuk dat vakantiewerk.
    Ik denk dat we als dommeldal een moeten kijken wat we voor onze doelgroepen kunnen doen en welke ding daar bij helpt.
    De rest gaat in de wacht.

    BeantwoordenVerwijderen