zondag 26 april 2009

Mijn visie op web 2.0



#9 Mijn visie op web 2.0

Nieuwe media is niet te stuiten.

In 1985 hadden ze in bibliotheek Mierlo een computer die uitgeleend werd en een teletekstapparaat.


Ik ontdek steeds weer nieuwe dingen en betrap mezelf er op dat ik telkens wel erg lang bezig ben.
Daaruit blijkt wel dat ik deze cursus leuk vind.
Binnen bibliotheek dommeldal dienen we voorop te lopen wat betreft nieuwe media. Dankzij deze cursus krijg je meer inzicht van wat er op het web gaande is. Ik had bijvoorbeeld nog nooit naar rss gekeken. Ik had me wel ingeschreven bij een aantal nieuwsbrieven.
Het kost meer tijd om die te bekijken. Je krijgt ze per mail binnen.
Of ik ook iets kan gebruiken voor mijn werkzaamheden bij de bibliotheek kan ik nu nog niet goed inschatten.

Je kan de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen.



2 opmerkingen:

  1. Nu nog zien te achterhalen waar de wind in de toekomst vandaan komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde eigenlijk het filmpje van de voorlichtingsfilm van bibliotheek Mierlo, dat we in vestiging Mierlo op dvd hebben, op mijn blog te zetten. Dat lukte niet. Wel kreeg ik het voor elkaar deze twee "foto's" te maken.

    BeantwoordenVerwijderen