woensdag 1 april 2009

Googlereader

#4 Ik heb een reader gemaakt bij googlereader. Ik had misschien beter voor Netvibes kunnen kiezen, dat komt telkens terug in de voorbeelden. Ik zag het volgende staan: Kies je voor Google Reader, dan kun je daar nu gewoon mee beginnen. Het voordeel is, dat het al gekoppeld is aan je Gmail account. Daarom koos ik voor Googlereader. Maar goed, ik heb een acount aangemaakt en RSS Feeds toegevoegd.

# 5 Ik heb heel wat RSS Feeds gevonden. Ook van Australische kranten. Het leuke is dat je die teksten meteen kan laten vertalen. Het is dan niet goed vertaald, maar toch.

# 3 Nog even een vraagje over mijn weblog. Kan ik een geluidsfragment vanaf mijn computer toevoegen?

4 opmerkingen:

  1. Je bent vrij om een RSS reader te kiezen. Zelf gebruik ik altijd de google reader. Ik heb google als startpagina en dan zie ik direct de laatste 10 feeds van de sites waar ik de RSS van heb.
    Voor 23 dingen vind ik Netvibes handig omdat ik dat ook direct kan zien of er op een blog gereageerd is.
    Ik vind dat vertaalprogramma ook makkelijk. Ik gebruik het b.v. wel eens als ik een plaatje zoek. Dan kan ik het woord in het chinees of Roemeens vertalen en dat vind ik nieuwe plaatjes.

    Een geluidfragment toevoegen aan een blog is wat lastiger. Je moet jouw geluidsbestand uploaden naar een server en dan de link op je site zetten.
    En officieel heb je rekening te houden met copyright.
    Misschien heb je wat aan de info op de volgende site

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P.s. Bij mij thuis staat de kaart ook over de tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij thuis en op de computer van mijn vader staat de kaart precies goed. Hoe maak ik de kaart kleiner?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het geluidsfragment is een gedicht.
    Ik moet het geluidsfragment dus uploaden naar een site. Ik dacht een goede gevonden te hebben: http://mpsounds.net/upload.php Ik heb me aangemeld en probeerde het gedicht te uploaden. Toen kwam er het volgende te staan: The file you uploaded was not a valid soundpack. Het bestand was een wma-bestand. Ik heb een programma gedownload om er een mp3-bestand van te maken. Darna probeerde ik het weer te uploaden met hetzelfde resultaat. Het wordt te ingewikkeld denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen